مقالات آرشیو خبر ها
ماجرای نخستین محصولِ پروژه احیای پیرلو

ماجرای نخستین محصولِ پروژه احیای پیرلو

هرچند همچنان كاستی‌ها و نقاط ضعف در عملكرد فنی یوونتوسِ تحت هدایت آندره‌ا پیرلو به چشم می‌آید اما برخی از نتابج حضور چند ماهه او در یووه نیز مدتی است در منظر چشم طرفداران رونمایی شده.

 

یكی از این خروجی‌ها و محصولات دنیــلو است.

 

بی‌تردید احیای انكار ناشدنی دنیلو بارزترین محصول پیرلو در بازی‌های بیانكونری در این فصل بوده است؛ غافلگیری‌ای كه حتی دهان گزارشگران بی‌دانش تلویزیونِ مملكت را كه در گذشته با دیدن این بازیكن برزیلی چیزی جز تكرار جمله نخ‌نما شده‌ی (دنیلو خیلی بازیكن بدی است و همیشه در تیم‌هایی كه بازی كرده جزو متوسط‌ها بوده و عجیب است چرا یووه تصمیم به جذب او گرفته است!) برای ارائه نداشتند را دست‌كم فعلاً منهدم و اندكی برای سكوت مجاب كرده است.

 

كمك‌ها و بازی‌های قابل قبول دنیلو در یوونتوس نه‌تنها رضایت پیرلو و منتقدین این بازیكن برزیلی را به همراه داشته بلكه خیلی جدی ترافیك مصدومیت خط دفاعی یووه را نیز بیمه كرده است.

 

اعتماد به نفس، تدقق در وظایف دفاعی و امیدواركننده در كمك به حركت تیم در فاز هجومی سه وی‍ژگی مهم او در بازی‌هایی بوده كه برای بانوی‌پیر انجام داده است.

 

دنیلو در دیدار روز شنبه مقابل كالیاری، همچنان نمایشی پر فروغ از خود نشان داد و آشكارا اثبات كرد كه به بازیكنی كاملاً متفاوت نسبت به سال گذشته تبدیل شده است.

 

عملكرد او نه‌تنها در دفاع بسیار چشمگیر است بلكه در فاز هجومی نیز حضوری مؤثر دارد و حتی آماده است تا برخی از اشتباهات هم‌تیمی‌هایش را نیز رفع و رجوع كند. (اشاره به جبران اشتباه كولوسفسكی در دیدار مقابل كالیاری)

 

در كنار انگیزه‌ها و تلاش‌های خود این بازیكن، نمی‌توان تزریق اعتماد به نفس و باوری كه پیرلو به او اعطاء كرده را در بازگشت دوباره او به اوج نادیده انگاشت.

 

تقریباً از همان روزهایی كه تیم در مرحله آماده‌سازی برای آغاز فصل جدید بود، خبر اعتقاد و تمركز ویژه پیرلو بر دنیلو و استفاده از او در خط دفاعی خیلی‌ها را متعجب كرد.

 

در آن روزها كمتر كسی باور به حضور ثابت او در تركیب یووه داشت، چه برسد به استقرارش به عنوان بازیكنی ثابت و كلیدی در خط دفاعی یوونتوس.

 

اما پیرلو كمك كرد تا او به همان دنیلویی تبدیل شود كه در منچستر، مادرید و پورتو همه در جستجویش بودند.

 

دنیلو شاید مثل عناصر هجومی تیم با گلزنی و یا حركات هیجانی در حافظه طرفداران ثبت نشود اما با نمایش‌های اطمینان‌برانگیز خیال آنها را در خط دفاع آسوده كرده است.

 

او اگرچه همچنان در فهرستِ سخت‌گیرانه بازیكنان محبوبِ یوونتوس در این فصل قرار ندارد اما یكی از كارگشاترین و به قول ایرانی‌ها آچار فرانسه‌هایِ كاربردی بیانكونری است.


«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
حسین صالحی
حسین صالحی«مدیر سایت»
ارتباط با نگارنده: